2008-08-20

Bustier från Paris, S (stor) SÅLD!

P1070346

En fantastisk bustier (heter det väl?), helt täckt med broderier och pärlor, men som mina behag inte fyller ut på långa vägar. Den är storleksmärkt med S och reglerbar i vidd genom smockresår i ryggen och dubbla rader av hyskor och hakar mitt bak. Minimividd under bysten (knäppt i innersta läget, ej uttöjd resår): 72 cm. Maxvidd på samma ställe (knäppt i yttersta läget, helt uttöjd resår): 85 cm. Jag tror att den passar bäst till någon med bh-storlek B75 eller B80. Det står inget om material i den, men den är broderad med metalltråd och silkesaktig tråd på svart tyll. I ryggen, framtill och i axelbanden (dvs. överallt utom i sidorna) är den fodrad med tunt, svart bomullstyg. Metallskenor på sex ställen runt om och hårda kupor. Den är nog lite för tjock och stadig för att användas som underplagg; jag kan snarare tänka mig den som en tjusig festtopp. Vi kan väl säga 200 kronor med frakt. Köpt i Paris för väldigt mycket mer och aldrig använd.

P1070347
Närbild på broderiet.

No comments: