2008-08-21

Jeans, Denimbirds, 29/32 SÅLDA!

P1070348

Jeans från Denimbirds (Nudies tjejmärke) i modellen Birds Tight och färgen Authentic Dark (som inte är mörk alls egentligen). 98 % bomull, 2 % elastan, alltså lagom stretchiga. Modellen är en "nästan-stuprörs-modell" som är väldigt snygg om man inte riktigt trivs i jeans som är snortajta ända ner till fotknölarna. Storleksmärkningen säger 29 tums bredd och 32 tums längd. Denimbirds är kända för att vara små i storlekarna, och jag har flera par i 29 tum, fast jag köper 27 eller 28 i andra märken. Just detta par är dock mycket större än Denimbirds brukar vara, ungefär som en "vanlig" 29:a! Jag har försökt ha dem ett par gånger och låtsats att de är baggy, men det fungerar dåligt eftersom modellen är tänkt att sitta tajt. Denimbirds är för övrigt mitt absoluta favoritmärke på jeans, inga andra jeans sitter så bra och är så sköna! Kostade kring 800 kronor nya, säljes för 200 kronor inklusive frakt.

P1070350

Här syns färgen väldigt bra.

3 comments:

Johanna said...

men gud vilken bra bloggidé jag snor den om det är okej med dig? Dessutom var den här sidan schysst, snygga kläder i min strl. Toppen!

Översättarhelena said...

Självklart Johanna! Jag måste ju för övrigt fylla på lite här snart.

Anonymous said...

HIV: Största möjliga tyssssssssstnad...

Våldtäktsmän

Yves Bonnefoy, Nobelpriskandidat

Människor drivs till självmord i psykiatrin!

- Peter Ingestad