2008-08-20

Sandaletter, vintage, 39 SÅLDA!

P1070354

Jättelustiga, ormskinnsmönstrade sandaletter med slingback och öppen tå, köpta på second hand. Klacken är 5,5 cm hög, och sulan blir lite tjockare bakåt, som en "nästan-kilklack", liksom. Jag är inte säker på om de är av skinn, men jag tror det. Storleksmärkning saknas, men innermåttet är 25 cm, vilket väl är storlek 39. De är sköna att gå med och fina och roliga på alla sätt och vis. Lite för roliga för mig, har jag insett. Har använt dem en gång, men jag vet förstås inte hur mycket föregående ägare har använt dem. Slitna är de inte, i alla fall. Kommer inte ihåg vad jag gav för dem, men säljer dem för 150 kronor med frakt (frakten blir ju lite dyrare för skor, därav priset).

P1070353

2 comments:

cruella said...

Jag tar dem! Inte vet jag om jag kan leva upp till roligheten precis men...

Översättarhelena said...

Jo, jag tror de är precis lagom roliga för dig!